מדיניות הבינוי סביב תוואי הרכבת הקלה - עיריית ירושלים

מדיניות בינוי סביב תוואי הרכבת הקלה

אישור מדיניות התכנון החדשה של אגף התכנון בעירייה למתן תוספת זכויות בנייה משמעותיות להקמת יחידות דיור, עסקים ומלונאות לאורך צירי הרכבת הקלה, על מנת להגדיל את יחידות הדיור הנבנות, לייעל את השימוש ברכבת ולהפוך אותה לחלק מוביל בפיתוחה של העיר.

תצוגת תאריך

02/08/2016

01/01/1970 00:00

תמונה1

​הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה בישיבתה מיום 26.07.2016 את מדיניות התכנון החדשה של אגף התכנון בעירייה למתן תוספת זכויות בנייה משמעותיות להקמת יחידות דיור, עסקים ומלונאות לאורך צירי הרכבת הקלה (הציר הקיים והצירים העתידיים), במטרה להגדיל את יחידות הדיור הנבנות בעיר, לייעל את השימוש ברכבת הקלה ולהפכה לחלק מוביל בפיתוח העיר.

מדיניות זו באה לעודד פעילות פיתוח בעיר, להוסיף יחידות דיור חדשות ולעודד פיתוח הנשען על תחבורה ציבורית והמשתמש ביתרונות הרבים של התחבורה הציבורית המתפתחת בירושלים.

תכנון והקמת צירי הרכבת הקלה ברחבי העיר הם חלק בלתי נפרד מתהליכי ההתחדשות העירונית, פינוי בינוי, תמ"א 38, תכניות אב ומתאר לשכונות העיר, ניצול שטחי קרקע פנימיים ושדרוג המרחב הציבורי והשטחים הציבוריים בעיר.

הוועדה המקומית הדגישה בהמלצתה על מדיניות התכנון החדשה כי תביא בחשבון, בין היתר, את אופי האוכלוסייה והקהילות באזורי העיר השונים, לרבות העלאת תכסית הבנייה במגרשים, שתאפשר שטחי בנייה יעילים ומקסימליים בבנייה נמוכה יותר בהתאם לצרכי התושבים ובהתחשב בהם.

לפירוט אודות החלטות הועדה - לחצו כאן

 


חזור