מערך תנועה חדש בירושלים - עיריית ירושלים

משחררים ת'פקק: שיפור מערך התנועה בצפון-מזרח העיר

​ממשיכים להנגיש את ירושלים עם שורת תוכניות לשיפור מערך התנועה באזור צפון-מזרח העיר, בשיתוף משרד התחבורה. הוספת נתיבים, שיפור התנועה באמצעות מסלולי תחבורה ציבורית חדשים, הרחבת וכבישים, והקמת מנהרות ורמפות.

תצוגת תאריך

12/02/2017

31/12/1969 18:00

תמונה1

אנחנו מתכננים שורה של תכניות לשיפור מערך התנועה באזור צפון-מזרח העיר, שימשיכו לשפר משמעותית ולהקל על התנועה בצפון העיר ובדרום-מזרח העיר. במסגרת עבודת מטה רחבה, המתבצעת בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, נבחנו בתקופה האחרונה הסדרי התנועה הקיימים במטרה ליצור הסדרים חדשים ופתרונות תנועה. המטרה היא להקל על העומסים בשכונות צפון העיר, ובפסגת זאב בפרט, כמו גם להקל על התנועה הנכנסת לירושלים מצפון וממזרח.

ההסדרים החדשים כוללים בין היתר הוספת מסלולי תחבורה ציבורית, הוספת נתיבים, הרחבת נתיבים, הרחבת כבישים, הוספת פניות, הקמת מנהרות, הקמת רמפות גישה ועוד.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הדגיש כי "ירושלים גדלה, מתפתחת וצומחת, ואנו חייבים להתאים את מערך התנועה כל העת כדי לתת מענה לצרכי התושבים. ההסדרים שגיבשנו יחד עם משרד התחבורה יביאו להקלה משמעותית בעומסי התנועה, יורידו מעומסי התנועה בשכונות צפון העיר ויקלו על הכניסה והיציאה של תושבי המטרופולין העירוני. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ על מחויבותו לירושלים, ועל הירתמותו לפיתוחה וחיזוקה".

אלה ההסדרים החדשים:

מת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) קלנדיה - מדובר בהרחבת נתיב הבידוק לתחבורה מעורבת ולתחבורה ציבורית. יתווסף מת"צ (מסלול לתחבורה ציבורית) באורך של כ- 600 מטר, עד מעגל התנועה של כביש אל-קודס (כביש עטרות). הפרויקט יבוצע תוך 18 חודשים.

שיקוע קלנדיה - בשלב ראשון יבוצע מת"צ (מסלול תחבורה ציבורי) ובשלב שני תבוצע הפרדה מפלסית, כולל מעבר חדש ממזרח למעבר קלנדיה. מטרת הפרויקט היא העברת רוב התנועה המעורבת וחלק מהתחבורה הציבורית לכביש בגין (50) ולכביש 443, במטרה לנתב את התנועה העוברת בתוך ירושלים לכבישי העוטף ולהקל על העומס בשכונות צפון העיר.

הפרדה מפלסית גבעה צרפתית - תכנית להפרדה מפלסית הכוללת ארבע מנהרות: שתי מנהרות דו- נתיביות בכביש 1 מזרח ושתי מנהרות מערב צפון – כל אחת בעלת נתיב אחד. מטרת הפרויקט היא הפחתת עומסי תנועה בצומת הגבעה הצרפתית.

כביש "הטבעת המזרחית" (כביש 437 הסגור) - שיקום הכבישים, הסדרי תנועה, תאורה והקמת מעבר בידוק חדש. מטרת הפרויקט היא הפחתת התנועה העוברת בשכונת פסגת זאב.

רמפת הזיתים - הקמת רמפה לצורך חיבור כביש 1 הארצי לכיוון מנהרת נעמי שמר. מטרת הפרויקט היא יצירת רצף תנועה מכביש הטבעת המזרחי 437 (הסגור), לכניסה נוספת לירושלים.

כביש 21 - חיבור ליקותיאל אדם - חיבור כביש יגאל ידין לצומת יקותיאל אדם. מטרת הפרויקט היא בניית כביש עוקף ציר עוזי נרקיס, הנמצא בעומס תנועתי בשעות שיא בשעות הבוקר. בעתיד יחובר הכביש עד לכביש 20.

שיקוע דוכיפת - הפרדה מפלסית בצומת הרכבת הקלה הקיים, במטרה להקים מנהרה מתחת לצומת רכבת פעיל.

מת"צ דוכיפת - שדרוג צומת משה דיין-דוכיפת על-ידי הוספת שתי פניות חופשיות ימינה והוספת נתיב מכיוון דוכיפת לפאגלין. בנוסף, יתווספו לחצני דרישה להולכי רגל. כמו כן, יורחב הכביש בהתאם לתב"ע מאושרת ממחסום חיזמה עד צומת אורי בראון.

שיפור זרימת התנועה בציר דוכיפת - הוספת נתיב בתחבורה הציבורית וברמזור רכבת קלה קיים. מטרת התכנית היא שיפור זרימת התנועה בציר מרכזי בשכונה.


מפת הסדרי התנועה החדשים המתוכננים:
מפה


חזור